Hvornår har du sidst tjekket dit mobilabonnement? Der kan være mange penge at spare i det lange løb, ved at sammenligne abonnementsløsningerne med hinanden.
Der er desværre alt for mange danskere der glemmer det eller som ikke gider at lavet et årligt tjek. Du bør ikke lave samme fejl.
Det er nemt og hurtigt at tjekke
Det er nemt og hurtigt at tjekke de mange mobilabonnements løsninger, hvis du ellers besøger de rigtige hjemmesider. Der findes nemlig mange sammenligningsoversigter på nettet, som giver dig et godt overblik og så du kan overskue de mange løsninger. For hvad der ellers bedst kan betegnes som en mobiljungle, er nu langt nemmere at navigere rundt i som forbruger.
En af de sider der er gode, men som gør det lidt anderledes er Dit-mobilabonnement.dk. Her har de nemlig lavet målrettede oversigter, alt efter om du søger mobilabonnement til studerende eller familier.
På den led kan du nemt finde frem til de bedste løsninger, ud fra dine behov og aktuelle situation. Uanset hvad bør du i hvert fald få sammenlignet din nuværende løsning, med hvad du ellers kan få på markedet. Kan samme løsning findes 50-100 kroner billigere pr. måned, er det jo mange penge på ét år.
Relateret på Mobity: At vælge det bedste mobilabonnement
Styrk din privatøkonomi med billigere abonnementer
Du bør generelt altid tjekke alle dine abonnementsløsninger mindst en gang om året. Det indebærer mobil, bredbånd, tv-pakke, forsikringer og hvad du ellers har.
Hvis du kan få sænket dine faste månedlige omkostninger med 2-400 kroner pr. måned, giver det trods alt en del større rådighedsbeløb i hverdagen.
Mobity anbefaler at du sætter kaffe over og får lavet tjekket en dag/weekend hvor du har tid. Det behøver ikke tage mere end 1-2 timer hvis du ellers er effektiv. Du kan nok regne ud at besparelsen ikke behøver at være særlig stor, førend du har fået en høj timeløn for indsatsen.